flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Щодо обов’язкової реєстрації в системі «Електронний суд»

18 жовтня 2023, 14:03

Державна судова адміністрація України затвердила Інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах України у новій редакції (наказ ДСА України від 17 жовтня 2023 року № 485).

Ці Зміни стосуються, зокрема приведення у відповідність норм Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України до вимог Закону України від 29 червня 2023 року №3200-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами".

Положення приведено у відповідність до закону, яким встановлена обов'язкова реєстрація в Електронному кабінеті для наступних осіб:

  • адвокати;
  • нотаріуси;
  • державні та приватні виконавці;
  • арбітражні керуючі;
  • судові експерти;
  • органи державної влади та інші державні органи;
  • органи місцевого самоврядування;
  • юридичні особи (для юридичних осіб приватного права в межах цивільного процесу закон вводиться в дію з 20.02.2024 року).

Закон встановлює, що обмін документами з такими суб'єктами здійснюється виключно через систему Електронний суд.

За відсутності зареєстрованого Електронного кабінету для таких суб'єктів наступатимуть негативні процесуальні наслідки - залишення позовних заяв без руху, неврахування відзиву тощо.

Доступ до Електронного кабінеті здійснюється за допомогою діючого електронного цифрового підпису (ЕЦП), кваліфікованого електронного підпису (КЕП) фізичної або юридичної особи або через додаток Дія.

Зареєструвати електронний кабінет в ЄСІТС можна за посиланням: https://id.court.gov.ua .

Змінами забезпечено право учасників справи ознайомитися з матеріалами справи в електронному вигляді через систему Електронний суд.

Якщо раніше матеріали справи формувались та зберігались виключно у паперовій формі, то тепер запроваджується можливість ведення справи судом у паперовій, електронній чи змішаній формі. Тобто суд вправі роздруковувати електронні документи лише за потреби або повністю вести справу у електронній формі.